Mengandung Pemulihan Wanita & Asid Reflux Asli

Mengandung Pemulihan Wanita & Asid Reflux Asli

Malah bagi wanita-wanita yang tidak pernah sebelum ini mengalami gejala refluks asid, kehamilan boleh menyebabkan banyak gejala-gejala yang menyebabkan ketidakselesaan dan kekecewaan. Kehamilan boleh membawa kepada beberapa gejala pedih ulu hati dan refluks yang boleh menyebabkan seorang wanita untuk rasa sakit, menjadi cepat marah dan kecewa. Lebih separuh daripada semua mengandung pengalaman wanita pedih ulu hati semasa pregnancy.This biasanya disebabkan oleh perubahan hormon dan juga tekanan rahim yang semakin meningkat memakai perut.

Ubat-ubatan preskripsi paling digunakan untuk refluks menyakitkan datang dengan kesan sampingan yang sangat serius sudah dan tidak boleh diambil semasa mengandung. Jadi mencari ubat semula jadi pasti menjadikan untuk kehamilan yang lebih lancar dan lebih menyeronokkan.

Gejala Reflux Semasa Mengandung termasuk:

· Heartburn

· Loya

· Dada, perut dan Sakit perut

· Memuntahkan (makanan dan kandungan perut kembali ke atas melalui esofagus)

· Muntah

· Dan banyak lagi ...

Pemulihan Asid Reflux Asli & Diet

Malangnya gejala berlaku pada satu masa apabila seorang wanita hamil mungkin berasa lapar berbanding sebelum ini, atau merasa seolah-olah dia perlu 'makan untuk dua orang.' Mengidam juga boleh membuat seorang wanita makan makanan yang dia tidak boleh sebaliknya. Apa yang seorang wanita makan boleh membuat semua perbezaan dalam bagaimana badan bertindak balas.

Diet, bahagian makan dan apa makanan yang dimakan adalah asas untuk mencegah gejala pedih ulu hati yang tidak selesa. Memastikan untuk mempunyai makanan yang betul di tangan dan mengetahui apa yang baik atau buruk untuk makan boleh membantu wanita berasa yang terbaik. Sudah tentu makanan pedas yang paling sering dipersalahkan kerana menyebabkan pedih ulu hati dan gejala refluks lain, tetapi sebenarnya makanan yang sangat berasid adalah punca. Ini termasuk pelbagai jenis makanan yang anda mungkin tidak memikirkan termasuk telur, daging dan buah-buahan.

Makanan tertentu boleh membuat gejala refluks asid lebih teruk. Cuba mengelakkan:

· Buah-buahan sitrus

· Chocolate

· Minuman berkafein atau alkohol

· Pedas, lemak, atau makanan goreng

· Bawang putih dan bawang

· Peppermint

· Tomato

Mempunyai makanan di tangan pada yang boleh snacked pada, digunakan dalam masakan dan diambil sebagai ubat semula jadi akan membantu mencegah bermulanya gejala pedih. Ini termasuk:

· Herba seperti pudina, daun selasih dan teh hijau

· Ginger

· Apple cider cuka

· Susu

· Gula-gula getah selepas makan

· Madu

· Baking soda dan air

· Jauhkan bahagian atas badan tinggi jika berbaring selepas makan

· Banyak lagi...

Seperti yang anda lihat terdapat pelbagai asid refluks ubat semula jadi yang boleh digunakan untuk pencegahan, diambil dengan makanan atau digunakan selepas makan untuk mengurangkan kemungkinan gejala.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar