Berpeluh ketiak berlebihan - 4 Cara Mudah Merawat Menitis Off Sweat

Berpeluh ketiak berlebihan - 4 Cara Mudah Merawat Menitis Off Sweat

Hiperhidrosis axillary atau apa yang lebih biasa disebut sebagai peluh ketiak berlebihan adalah satu keadaan perubatan sangat janggal dan benar-benar memalukan. Syarat itu dengan ketara boleh merosakkan harga diri anda jika anda adalah jenis orang yang sentiasa menghadapi dan tawaran dengan banyak orang, terutama di tempat kerja anda. Masalahnya, anda tidak hanya perlu menanggung masalah berpeluh kepala, tetapi pada masa yang sama anda juga terpaksa cuba meletakkan senyuman apabila rasa malu anda untuk mempunyai ketiak berpeluh sedang menelan anda keseluruhan. Tetapi sekali lagi, tidak berputus asa; terdapat beberapa pilihan rawatan yang diketahui yang terbukti berkesan untuk menyembuhkan anda daripada berpeluh ketiak berlebihan anda. Berikut adalah sebahagian kecil dari mereka.

Pertama sekali, sebelum anda memilih dan membuat keputusan untuk kaedah tertentu rawatan dalam menyembuhkan anda peluh berlebihan di ketiak, adalah munasabah untuk pertama mengambil melihat lebih dekat pada keadaan anda. Selepas itu, membuat analisis apakah faktor-faktor yang mendasari mungkin mungkin akan membawa anda tempat duduk yang berlebihan di ketiak atau keadaan anda axillary hiperhidrosis.

Dengan berbuat demikian, anda boleh yakin bahawa anda sudah boleh membuat teknik yang paling sesuai atau rawatan untuk anda. Sekiranya ia bahawa anda tidak boleh mengkategorikan sumber sah hiperhidrosis anda, maka hanya memastikan bahawa anda juga boleh mendapatkan rawatan perubatan dengan melawat doktor anda.

Memberi tumpuan kepada kaedah semula jadi diperolehi untuk merawat peluh ketiak berlebihan. Mencuba antiperspirants hiperhidrosis boleh didapati secara komersial seperti tertentu Dri atau Driclor, yang dua antiperspirants yang telah n terbukti berkesan dalam mengurangkan peluh berlebihan di ketiak. Jika mereka seolah-olah tidak berfungsi, maka beralih kepada menggunakan gred perubatan roll-on yang ditetapkan kepada anda oleh pakar perubatan atau doktor kulit anda. Dengan cara itu, anda boleh yakin bahawa anda tidak akan hanya menghilangkan kelembapan yang berlebihan di ketiak anda, tetapi juga bahawa ketiak anda akan selamat dari mengeluarkan bau yang tidak menyenangkan atau bau.

Hapuskan semua perkara-perkara yang boleh menambah sehingga tekanan anda dalam kehidupan. Oleh kerana terlalu banyak faktor-faktor emosi negatif boleh menyebabkan saraf anda berada di tergesa-gesa pada setiap masa, kelenjar peluh anda pasti akan berada di pihak yang cepat terganggu juga. Oleh itu, pastikan anda menenangkan saraf anda ke bawah dengan melonggarkan atau mungkin, dengan melakukan senaman yoga rutin atau Pilates, Taiboo, Taichi atau senaman meneran fizikal mudah yang boleh membuat anda lupa tentang kebimbangan dan masalah anda. Jika tidak, kelenjar peluh anda akan overexcited dan lebih menghasilkan peluh yang badan anda tidak perlu, sebenarnya.

Di samping itu, kerana peluh berlebihan atau hiperhidrosis di ketiak itu juga disahkan untuk dicetuskan dengan mempunyai pakaian terlalu panas yang kadang-kadang perlu, anda mungkin hanya perlu mengambil jalan keluar dengan menggunakan gred perubatan roll-on yang ditetapkan oleh doktor anda. Malah, terdapat banyak daripada mereka boleh diakses di kedai-kedai ubat dan pasar raya yang terbukti berkesan dalam menghapuskan kelembapan di ketiak, dan juga melindungi badan anda daripada mempunyai bau badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar